How RT became the star of CIA, FBI & NSA’s anticlimactic ‘big reveal’

Russia Today newsroom © Evgeny Biyatov / Sputnik
Uncategorized
Share

From rt.com > January 9, 2017 > SilentCircle > Uncategorized

Russia Today newsroom © Evgeny Biyatov / Sputnik
Russia Today newsroom © Evgeny Biyatov / Sputnik

he eagerly awaited Director Of National Intelligence’s (DNI) report “Assessing Russian Activities and Intentions in Recent US Elections” didn’t need such a long winded title. They could have just called it: “We Really Don’t Like RT.”
Almost every major western news outlet splashed this story. But it was probably the New York Times’ report which was the most amusing. America’s “paper of record” hailed the DNI’s homework as “damning and surprisingly detailed.” Then a few paragraphs later admitted the analysis contained no actual evidence.

Thus, in a few column inches, the Gray Lady went from describing the DNI’s release as something conclusive to conceding how it was all conjecture. “The declassified report contained no information about how the agencies had collected their data or had come to their conclusions,” the reporter, one David E. Sanger, told us. He then reached further into his bag of tricks to warn how it is “bound to be attacked by skeptics.”

Yes, those skeptics. Aren’t they awful? Like, imagine not accepting an intelligence document at face value? Especially when it warns that a nuclear armed military superpower is interfering in the American democratic process, but then offers not a smidgen of proof for its assertions. Not to mention how it appears to have been put together by a group of people with barely a clue about Russia.

For instance, RT programs such as “Breaking The Set” and “The Truthseeker” are mentioned in a submission supposed to be about how RT seemingly cost Hillary Clinton the US Presidential Election. But both of these programmes went off air around two years ago.

And, back then, Clinton wasn’t even the Democratic Party candidate for the 2016 contest. Furthermore, it’s deeply odd how this seems to be part of a super old report, with just a tiny disclaimer in that regard.

The stream of obsolete information continues. Readers could be led to believe that the head of RT’s Arabic Service is Aydar Aganin and the London bureau is headed by Darya Pushkova. The problem is neither of these individuals currently work at RT, nor have done for a long time. And the focus on the latter is presumably because she’s defined as “the daughter of Aleksey Pushkov, the current chair of the Duma Russian Foreign Affairs Committee.”

But even if she were employed at RT, what would be unusual about it anyway? After all, many journalists have family members who’ve been involved in politics at one time or another. For instance, CNN host Christiane Amanpour’s husband James Rubin was an advisor to Hillary Clinton, and served as a US Assistant Secretary of State under her husband, Bill.

Plumbing the depths
So how bad is this report? You’d have to say on a scale of 1-10, it’d be eleven. The core message appears to be that having a point of view which is out of sync with the liberal popular media is considered a hostile act by US spooks. And it’s specifically the liberal press’ worldview they are defending here. Now, it’s up to you to judge whether this support, from state actors, is justified or not.

The DNI’s submission is ostensibly the work of highly qualified intelligence experts, but everything you learn about RT comes from publicly available interviews and Tweets posted by this channel’s own people. Yet, we are supposed to believe how the best Russia brains of three agencies – the CIA, FBI and NSA – laboured to produce this stuff? That said, the latter doesn’t appear to be fully on board, offering “moderate” confidence, in contrast to the other’s “high confidence.”

Approximately a third of the document centers on RT. And it appears that we should swallow how RT succeeded where the combined might of CNN, NBC, CBS, The Washington Post and the New York Times and others failed in influencing the US election. Not to mention the reality where 500 US media outlets endorsed Clinton and only 25 President-elect Donald Trump. It’s time to scream: “stop the lights!”

Meanwhile, the “background info” on RT offered here appears to have been compiled on the basis of poorly translated decade old articles and long-obsolete stats. As a result, the only current stuff, actually relevant to the 2016 election, comes down to “Russia hacked US election because RT criticized Clinton.” The absurdity of the claim is evidently lost on the authors.

Fragile facts
The mistakes are myriad. Audience figures are out of date. And the general feel is of some kind of amateurish compilation from a think tank. In fact, you could argue that many lobby firms’ anti-Russia reports have been more polished than this offering. But they are chancers, with faux academic sounding titles, and the DNI is supposed to boast the finest minds of US intelligence. [….]

Continue reading: https://www.rt.com/op-edge/372942-rt-us-intelligence-reveal/


Uncategorized
Arrow of Time Reversed in Quantum Experiments
Share

From newsweek.com Scientists have shown that a fundamental physical process relating to the arrow of time can be reversed using quantum physics, with experiments showing that the very building blocks of our world can move backward—not just forward. The second law of thermodynamics enshrines the principle that disorder—or entropy—tends to …

Uncategorized
UFO Fired Upon As It Hovered Over Nuclear Bomb Storage Facility, Says Former USAF Security Policeman – VIDEO
Share

From ufohastings.com In the early 1970s, Michael D. Jenkins was a member of the 96th Security Police Squadron (SPS), located at Dyess AFB, Texas. At that time, the base was home to the 96th Bombardment Wing, composed of nuclear-armed B-52 bombers. The nukes were stockpiled at the Weapons Storage Area …

Uncategorized
Australian Aircrews Encounter UFO, Official Files Reveal
Share

From theufochronicles.com There are currently two Australian government agencies who are equipped to, and indeed do, accept UFO reports from civil aviation flight crews. They are the Australian Transport Safety Bureau (ATSB) and Airservices Australia (ASA). Of course, they do more than deal with infrequent UFO reports, and, in fact, …